onsdag 7 december 2011

Fyra viktiga ekoprodukter


Aaahhh ... äntligen dagens första kopp kaffe! Brukar aldrig dricka något när jag käkar frukost, utan väntar ett tag. Kaffe med mjölk, mmmm. Har jag ingen mjölk hemma så går det bra med svart, men mjölken känns ändå som det lilla extra. Dessa två ingredienser som är så ljuvligt goda tillsammans måste vara Sveriges vanligaste produkter till frukost ... eller under hela dagen (typ hela tiden). Finns det något som är så inrutat och rotat i allas vardagliga rutiner? Undrar hur många liter det dricks per dag egentligen?

Kaffe tillsammans med mjölk och två andra produkter, kanske inte helt otippat potatis och bananer är centrala produkter som påverkar miljön allra mest! Att det fortfarande finns så otroligt mycket av dessa produkter som inte är ekologiska är för mig helt sjukt! Jag tycker dom borde förbjudas! 
Jag kommer att återkomma till dessa produkter här i min blogg.

Fyra produkter som alltid bör köpas som ekologiska: Mjölk, Potatis, Kaffe och Bananer! Do it!:-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar