lördag 4 februari 2012

Maskerar min linfröolja

Supernyttig linfröolja är något som jag försöker smuggla in lite överallt i mat och dryck. Den är mycket rik på omega-3! När jag var gravid drack jag 3 tsk linfröolja varje morgon som blandats i lite fruktjuice för smakens skull. Kan inte direkt säga att jag gillar smaken av denna olja som den är, så enligt mig måste den maskeras på olika smarta sätt, och anpassas i mängd så den inte tar över smaken :-).

Det är superbra att ta för vana att alltid ha med denna olja i t ex salladsdressingen då smaken lätt döljs om man blandar lagom mängd med andra oljor, citron, vinäger och kryddor. I fruktsmoothies är den också smidig att blanda i någon tsk, och en halv tsk i min dotters välling är något hon inte märker för fem öre :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar