söndag 15 april 2012

Sockerskrubb med doftpelargon




Det kändes ju helt sjukt igår när man vaknade upp här i Stockholm med världens snöoväder! Hur mycket snö som helst, kunde ju varit januari månad ... huh! Men till min lättnad skiner solen idag, den värmer härligt och man hör hur snön smälter överallt. :-) Nu får det vara nog med snö, vinter och kyla! Nu vill jag ha sol och d-vitaminer. Bäst att förbereda huden lite med en skrubbning :-), den här sockerskrubben gjorde jag till min syster häromdagen ... tror jag ska slänga ihop en till mig själv också.




  • 2 dl ekologiskt strösocker
  • 1 1/2 dl ekologisk olivolja, mandelolja eller någon annan trevlig olja
  • hackad doftpelargon ( eller droppar av någon härlig eterisk olja som man känner för)
Blanda ingredienserna och lägg i en glasburk.

Ta en handfull skrubb och skrubba kroppen (inte ansikte, då är det bättre med florsocker) en gång i veckan. Skölj med varmt vatten, smörj in dig med olivolja efteråt. Förvara skrubben svalt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar