onsdag 8 augusti 2012

Bara goda nyheter tack!

Jag har ibland kortare eller längre perioder som jag inte hänger med i nyhetsflödet. Ofta kan det vara om jag är på en längre resa, men det händer även när jag är hemma. En sån period har det varit de senaste månader. Jag tittar inte på nyheter på tv, läser inte tidningar eller nyheter på nätet. Jag känner ingen lust att läsa eller höra eller för den delen se en massa eländes, elände hela tiden med allt hemskt som händer hela tiden. Fokus är endast på hemska och jobbiga saker ... alltid. Det är extremt sällan det rapporteras om bra och roliga saker och händelser.

Om jag läser en dagstidning eller ser på nyheterna så är det som om jag blir fullständigt överfylld med negativitet om livet och världen och hur hemskt allt kan vara. Det är som min hjärna får på tok förmycket information om hemskheter i förhållande till vad den är gjord för. Jag blir deprimerad, arg, frusterad och får svindlande panikkänslor över hur hemskt allt bara är hela tiden med precis ALLT utanför hemmets trygga vrå. När jag hamnar där, då slutar jag automatiskt att ta del av nyheter vi omges av i media. Tror bestämt att det är en försvarsmekanism i mig!

Ja, så kan det ju va ... och då gäller det att bara försöka ta del av goda nyheter för att se på tillvaron ur en annan vinkel som är mycket mer behaglig, glad och hoppingivande. Den bästa nyheten jag läste idag får helt klart bli:
http://www.wayoutwest.se/sv/nyheter/way-out-west-goes-veggie
HÄRLIGT!! HEJA, HEJA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar